درک آپنه خواب

آپنه خواب بر توانایی تنفس شما در هنگام خواب تأثیر می گذارد. افراد مبتلا به آپنه خواب وقتی زبانشان به عقب می لغزد و راه هوایی آنها را مسدود می کند، تنفس خود را مکث می کند. با تصور اینکه در حال خفگی هستند، مغز آنها با بیدار کردن آنها واکنش نشان می دهد، که راه هوایی را به اندازه کافی بازیابی می کند تا آنها به خواب برگردند.

آپنه خواب اغلب تشخیص داده نمی شود، زیرا افراد معمولاً به اندازه کافی از خواب بیدار نمی شوند تا متوجه شوند اتفاقی در حال رخ دادن است.

این می تواند حتی پس از خواب شبانه ظاهراً باعث خستگی شود، و اغلب این عزیزان هستند که متوجه علائم می شوند – خروپف یا حتی به نظر می رسد که گاهی اوقات هنگام خواب نفس خود را متوقف می کنید.

اگر متوجه این علائم شده اید و فکر می کنید که ممکن است آپنه خواب داشته باشید، مهم است که با پزشک خود صحبت کنید تا در مورد درمان صحبت کنید.

رفتار

درمان‌های مختلفی برای آپنه خواب وجود دارد، اما معمولاً با استفاده از دستگاه فشار مثبت راه هوایی مداوم یا CPAP درمان می‌شود. دستگاه CPAP هوا را از کنار زبان و به داخل راه هوایی شما فشار می دهد و فشاری ایجاد می کند که از فروپاشی یا مسدود شدن راه هوایی در هنگام خواب جلوگیری می کند.

دندانپزشکان و آپنه خواب

از آنجایی که آپنه خواب به طور مستقیم با موقعیت زبان و فک شما مرتبط است، دندانپزشکان می توانند با استفاده از دهانی که فک و زبان شما را در موقعیت صحیح نگه می دارد، به درمان کمک کنند و از باز ماندن راه هوایی اطمینان حاصل کنند.

در حالی که دستگاه های CPAP موثر هستند، درمان با استفاده از دهانی دندانپزشک می تواند آزادی بیشتری را برای بیماران فراهم کند. اگر به پهلو یا شکم می‌خوابید، ممکن است دستگاه خوراکی را ترجیح دهید که به شما امکان می‌دهد روی CPAP حرکت کنید، که معمولاً به شما نیاز دارد که به پشت بخوابید و تحرک کمتری دارد.

اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چگونه دندانپزشک شما می تواند به درمان آپنه خواب کمک کند، بپرسید! دندانپزشک شما وظیفه دارد مطمئن شود که شما تا حد امکان سالم و راحت هستید، بنابراین به هر سوالی که دارید پاسخ می دهد و برای یافتن بهترین راه حل برای شما تلاش می کند.