چگونه دندان ها لکه دار می شوند

برای درک نحوه عملکرد خمیر دندان سفید کننده، ابتدا باید توضیح دهیم که چگونه دندان ها لکه دار یا زرد می شوند. اگرچه دندان‌ها صاف به نظر می‌رسند، اما در واقع دارای “منافذ” میکروسکوپی هستند که می‌توانند روی ترکیبات لکه‌دار موجود در برخی غذاها و نوشیدنی‌ها نگه دارند و به مرور زمان باعث قهوه‌ای یا زرد شدن آن‌ها شوند.

کاری که خمیر دندان سفید کننده انجام می دهد

همه خمیردندان‌ها با استفاده از یک ساینده ملایم، رایج‌ترین آن جوش شیرین، برای کمک به حذف پلاک و مواد زائد کار می‌کنند. با این حال، خمیردندان‌های سفیدکننده با ساینده‌ای قوی‌تر که لایه‌های میکروسکوپی مینای دندان را از بین می‌برد و در نتیجه لکه‌های روی مینای دندان را از بین می‌برد، یک قدم جلوتر می‌روند.

مانند سایر درمان های سفید کننده، خمیر دندان سفید کننده فقط روی دندان های طبیعی موثر است. پرکننده‌ها، روکش‌ها و روکش‌ها مانند مینای دندان طبیعی شما به خمیر دندان سفیدکننده یا مواد شیمیایی سفیدکننده واکنش نشان نمی‌دهند.

برخی از خمیردندان‌های سفیدکننده جدیدتر از زغال فعال استفاده می‌کنند، اما این خمیردندان‌ها هنوز به طور کامل آزمایش نشده‌اند و ممکن است ساینده‌ها روی دندان‌های شما خیلی سخت باشند. توصیه می‌کنیم از خمیردندان‌های سفیدکننده سنتی استفاده کنید زیرا هنوز شواهد کافی برای حمایت از این محصولات وجود ندارد.

نتایج

اگر به نظر می رسد که خمیر دندان سفید کننده می تواند روی مینای دندان شما زبر باشد، حق با شماست. اگرچه می‌تواند لکه‌های سطحی را از بین ببرد، اما خمیردندان سفیدکننده برای افرادی که مینای دندان ضعیف یا دندان‌های حساسی دارند توصیه نمی‌شود، زیرا سایندگی اضافی خمیر دندان می‌تواند این مشکلات را تشدید کند. اگر بعد از استفاده از خمیر دندان سفید کننده شروع به تجربه حساسیت دندان کردید، با دندانپزشک خود در مورد تغییر به خمیر دندان معمولی یا استفاده از خمیر دندان برای دندان های حساس صحبت کنید.

خوشبختانه، اگر خمیردندان سفیدکننده دندان‌های شما را بیش از حد حساس می‌کند، راه‌های دیگری نیز برای سفید کردن دندان‌ها وجود دارد. در درمان های سفید کننده از مواد شیمیایی مانند پراکسید هیدروژن برای نفوذ به “منافذ” در مینای دندان و حل کردن ترکیبات لکه دندان استفاده می شود. در نتیجه، این درمان‌ها می‌توانند دندان‌های شما را بیشتر از خمیردندان سفیدکننده سفید کنند که فقط لکه‌های سطحی روی مینای دندان شما را از بین می‌برد. درمان های سفید کننده موجود توسط دندانپزشکان دارای غلظت بالاتری نسبت به محصولات سفید کننده خانگی هستند، اما هر دو می توانند دندان های شما را چندین درجه بیشتر از خمیر دندان سفید کننده سفید کنند.

چه به فکر استفاده از خمیر دندان سفیدکننده باشید یا یک درمان سفیدکننده در مطب یا در منزل، با دندانپزشک خود صحبت کنید تا در مورد اینکه کدام گزینه برای شما بهترین است صحبت کنید.