تیغ جراحی حرفه ای کوچک تیز

تیغ جراحی حرفه ای از ملزومات پزشکان و دانشجویان متخصص در زمینه جراحی های عمومی و تخصصی می باشد. از آنجا که یکی از مهم ترین استفاده های انواع تیغ جراحی برش لایه های مختلف پوست بیمار می باشد لذا تیز بودن و کیفیت بالای مواد به کار رفته در تولید آن می تواند در کیفیت و سرعت کار جراحان و متخصصان تأثیر داشته باشد. این ابزار به طور مستقیم با جان انسان ها سر و کار دارد بنابراین با تیغ و چاقوهای معمولی کاملا متفاوت بوده و آپشن های مختلفی در زمان تولید آن در نظر گرفته می شود.

تیغ جراحی حرفه ای کوچک تیز

خرید تیغ جراحی اسکالپل

خرید تیغ جراحی اسکالپل

برای فردی که سابقه پزشکی نداشته و با این حرفه ناآشنا هست انواع تیغه های اسکالپل ممکن است یکسان به نظر برسد در صورتی که این طور نیست بلکه روی هر تیغه عدد خاصی درج شده است که این عدد به نوعی راهنما برای استفاده از هر یک از این تیغه ها خواهد بود که در هنگام خرید تیغ جراحی اسکالپل می تواند بسیار کمک کننده و تعیین کننده باشد.

قبل از خرید تیغ جراحی اسکالپل باید از شماره تیغه آن کاملا مطمئن باشید تا سایز تیغه متناسب با کار شما باشد بنابراین بهتر است قبل از خرید در مورد جزئیات شماره گذاری انواع تیغه و استفاده از آن اطلاعات کافی داشته باشید تا یک خرید آگاهانه داشته باشید.

همان طور که مستحضر هستید تیغه های جراحی بر اساس اندازه و شکل متفاوت هستند و تعداد تیغه نشان دهنده اندازه و کاربرد تیغه است که شرکت های مختلفی تولید کننده اسکالپل جراحی طیفی از تیغه های مختلف یک بار مصرف کاملا استریل و چند بار مصرف را به صورت مستقیم و بدون واسطه عرضه می کنند.

این تیغه ها دارای تیغه های استیل و ضد زنگ هستند که دارای دسته های پلاستیکی می باشند که این دسته پلاستیکی به منظور سهولت استفاده از این ابزار پرخطر و اطمینان از گرفتن محکم آن در زمان کار می باشد.

اسکالپل های کوچک برای استفاده در کیت های مختلف نیز ایده آل هستند و به صورت بسته بندی شده و کاملا استریل به طوری که در هر جعبه 10 تیغه وجود دارد یا به شکل فله ای با گنجایش 100 چاقو در هر کیسه به فروش می رسد. برای خرید این ابزار روش های مختلفی وجود دارد که روش مستقیم یا بدون واسطه به دلیل صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه های ناشی از حذف عوامل واسطه به متخصصان و کاربران این لوازم پزشکی پر مصرف توصیه می شود.

تیغ جراحی کوچک

تیغ جراحی کوچک

تیغ جراحی کوچک در واقع کوچک ترین سایز تیغ جراحی در بین انواع تیغ های جراحی می باشد اما سؤالی که در این جا مطرح می شود این است که با توجه به انواع سایزهای مختلف تیغ جراحی کوچک مبنای انتخاب کوچک ترین تیغ چه چیزی می تواند باشد؟

تیغه های شماره 10، 15، 20، 21، 22، 23 و 24 انواع تیغ های کوچک هستند که حالت منحنی دارند که در بین انواع اسکالپل این سایزها اصطلاحاً دارای “شکم” هستند.

از آنجایی که شماره 15 کوچک ترین تیغه دارای قسمت شکمی می باشد که تیزترین ناحیه بر روی این تیغه قسمت نوک انحنای شکم آن است و می توان گفت که کوچک ترین تیغ جراحی در بین انواع تیغه های جراحی شماره 15 می باشد که برای برش های کوتاه و دقیق از آن استفاده می شود.

تیغ جراحی کوچک یا مینی اسکالپل که به عنوان چاقوی جراحی انگشت شست نیز شناخته می شود شامل یک دسته پلاستیکی کوچک است که به صورت تیغه جراحی ساخته شده و جنس قسمت برنده این تیغ جراحی از فولاد ضد زنگ می باشد.

لبه برش تیغ جراحی شماره 15 دارای یک منحنی کوچک است که باعث شده است تا این شماره یکی از ایده آل ترین انواع تیغه برای ایجاد برش های کوتاه و دقیق باشد.

این تیغ کوچک و ظریف مناسب برای حذف ضایعات پوستی، انجام بیوپسی اندام یا در کاربردهای عصبی و حتی برای جراحی حیوانات کوچک در دامپزشکی به طوری که در انواع روش های جراحی از جمله برداشتن ضایعه پوستی یا کیست چربی عود کننده و حتی برای باز کردن عروق کرونر که نیازمند حساس ترین و ظریف ترین برش ها در بین جراحی ها می باشد.

مشخصات تیغ جراحی

مشخصات تیغ جراحی

اگر چه تیغ جراحی یا اسکالپل انواع مختلفی دارد اما همگی آنها دارای مشخصات و ویژگی های مشترکی هستند که شناسایی آنها را برای کاربران ساده می سازد. چاقوی جراحی از قسمت های زیر تشکیل شده است که برای آشنایی بیشتر با این اعضا می توانید ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید…

1- تیغه

تیغه این ابزارهای کاربردی از استیل و فولاد زنگ نزن ساخته شده است که نسبت به گذشته از مواد بهتری ساخته شدند به طوری که برخی از آنها قابل استفاده مجدد هستند و تیغه ها قابل تعویض هستند البته به دلیل حساسیت های فوق العاده بهداشتی، در کاربردهای پزشکی از این ابزار هر تیغه فقط یک بار استفاده می شود و گاهی پس از ایجاد یک برش کوچک دور انداخته می شوند.

2- دسته

دسته چاقوی جراحی طبی انواع مختلفی دارد که سایزبندی دسته این ابزار با تیغه متفاوت می باشد و دسته های 3، 4، 5 و 7 از اندازه های رایج دسته اسکالپل هستند.

دسته های 3 و 4 تخت یا کتابی هستند و دسته شماره 4 اندکی از شماره 3 بزرگ تر هستند و دستگیره های شماره 5 که نوعی دیگر از دستگیره های رایج هستند گرد بوده و دارای طرح هایی بر روی خود هستند که از لغزش تیغ در دست جراحان و کاربران جلوگیری می کند. در نهایت دسته شماره 7 می باشد که از همه اندازه های ذکر شده بلندتر بوده و در قسمت انتهایی صاف بوده اما در قسمت نوک گرد می باشند.

هر تیغه اتصالات مربوط به خود را دارد به به طوری که هر سری از تیغه تنها بر روی یک دسته خاصی قرار می گیرند که در جدول های مخصوصی این اندازه ها ثبت شده است که برای مطالعه بیشتر می توانید به این جداول مراجعه نمایید.

3- محافظ پلاستیکی

در نهایت برای حفاظت و رعایت بهداشت فوق العاده تیغه جراحی توسط محافظی پلاستیکی پوشانده می شود که از آسیب و آلودگی آن جلوگیری می کند. یک محافظ پلاستیکی شفاف تیغه را می پوشاند. این کار از لبه محافظت می کند، از آسیب به بسته بندی جلوگیری می کند و امکان دفع ایمن آنها در زباله های مخصوص بیمارستانی را فراهم می کند. (توجه داشته باشید کلیه تیغ های موجود در بازار این گزینه را ندارند)

کاربرد و مصارف تیغ جراحی

کاربرد و مصارف تیغ جراحی

به طور کلی تیغ یک بار مصرف جراحی برخلاف نام آن تنها برای مصارف پزشکی نبوده و کاربرد گسترده ای دارد و به منظور تشریح، نجاری، تاکسیدرمی، مدل سازی و سفالگری خاک رس از آن استفاده می شود و برای دانشجویان، محققان و صنعتگران ابزاری کاربردی و ایده آل می باشد.

تیغ جراحی یا اسکالپل که در طب قدیم ایران زمین به نیشتر نیز شهرت داشت در گذر زمان و با پیدایش جراحی کاربردی اختصاصی یافت و اندازه های گوناگون آن با بهترین مواد اولیه تولید شد و امروزه در انواع جراحی های نوین و امور پزشکی از آن به عنوان یک ابزار برش پوستی به منظور ایجاد انواع برش های عمیق و سطحی بر روی پوست و بافت استفاده شد.

تیغه های چاقوی جراحی اهداف بسیاری را انجام می دهند که ایجاد برش های کوچک، بزرگ، سطحی یا عمقی، بریدن بخیه ها، برداشتن بانداژها، کاشت مو، حجامت، بیوپسی و غیره مهم ترین کاربرد آنها در پزشکی و دندانپزشکی می باشد.

تیغه های اسکالپل در اندازه های مختلفی هستند که هر شماره تیغه با هدف خاصی تولید شده است و کار متفاوتی را انجام می دهد. از آنجا که هر یک از اندازه های تیغ جراحی کاری متفاوت و تخصصی انجام می دهند بنابراین برای شناخت بهتر کاربرد انواع تیغ های جراحی بهتر است کاربرد هر یک را به تفکیک اندازه آن برای شما بیان کنیم…

تیغ جراحی شماره 10 و 11: یکی از تیزترین و ظریف ترین انواع تیغ ها اسکالپل شماره 10 و 11 می باشد که از آن برای ایجاد برش های سطحی و ظریف استفاده می شود و در بسیاری از جراحی های عمومی، عروقی و بیوپسی از آن استفاده می شود.

تیغ جراحی شماره 15: یکی از کوچک ترین انواع تیغ که انحنا داشته و برای ایجاد برش های ظریف و البته منحنی کاربرد دارد تیغ شماره 15 می باشد همچنین به دلیل ویژگی خاص آن یعنی شکم داشتن این تیغ از آن برای انجام عمل های حساس از جمله عمل قلب و یا عمل بلفاروپلاستی و دیگر جراحی های مربوط به ناحیه پلک و چشم مورد استفاده قرار می گیرد.

تیغ جراحی شماره 20: مشابه شماره ۱۰ بوده اما اندازه آن بزرگ تر می باشد.

تیغ های جراحی شماره 25-21: برای ایجاد برش های عمیق در نواحی ضخیم مانند ران استفاده می شوند و از نظر شکل ظاهری مشابه تیغ شماره 15 می باشند و تیغ های 22 و 23 برای ایجاد برش های وسیع در عمل هایی توراکوتومی یا لاپاراتومی مناسب هستند.

فروش ارزان تیغ جراحی حرفه ای

فروش ارزان تیغ جراحی حرفه ای در حال حاضر با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تحول بنیادین در ساختار بسیاری از فعالیت های روزمره بشر مانند پرداخت قبوض، ثبت نام اتومبیل تا خرید و فروش، کسب و کار نیز چهره ای نوین به خود گرفته است و برای خرید انواع لوازم تخصصی نیازی به مراجعه حضوری به بازار و اصناف های خاص آن کالا نمی باشد.

فروش ارزان تیغ جراحی حرفه ای توسط شرکت های مختلف تولید کننده یا واردکننده این کالا به صورت مستقیم و بدون واسطه انجام می گیرد در واقع شما با جست و جوی نام کالای مورد نظر خود با شماره ای که مد نظرتان هست در کسری از ثانیه با هزاران نتیجه رو به رو می شوید که بسیاری از آنها شرکت های خوش نام و معتبر در کشور هستند که به صورت کاملا قانونی و استاندارد به فروش اقلام و تجهیزات پزشکی در سراسر کشور می پردازند.

لازم به ذکر است قبل از ثبت سفارش و مشاهده کالاهای یک شرکت یا برند بهتر است بعضی از ویژگی هایی که باعث کاهش یا افزایش قیمت انواع تیغ جراحی می شوند را بشناسید با نگاهی به موارد زیر می توانید به طور اجمالی به فاکتورهای کاهنده یا افزاینده قیمت تیغ جراحی پی ببرید…

  • اندازه تیغه (پر یا استاندارد)
  • نوع دسته
  • تعداد تیغه
  • جنس تیغه
  • شکل تیغه
  • نحوه خرید

تیغ جراحی شماره ۱۱ دیجی کالا

تیغ جراحی شماره ۱۱ دیجی کالا

همان طور که در سطرهای پیشین عنوان شد تیغ جراحی شماره 11 یکی از پرکابردترین انواع تیغ جراحی می باشد که از نظر ظاهری حالتی مثلثی یا خنجری داشته و نوک آن بسیار تیز می باشد و فاقد انحنا یا شکم می باشد و به آن تیغه چاقو نیز گفته می شود.

از این تیغه برای ایجاد برش های به سبک چاقو یعنی سطحی، مستقیم و دقیق استفاده می شود برای مثال به منظور بیوپسی پستان به منظور ایجاد جایگاهی مناسب برای ورود نیدل به درون فضای پستان بیمار و برداشتن نمونه از توده یا برای قرار دادن لوله های قفسه سینه یا درن یا برای ایجاد بریدگی در رگ خونی برای ورود کاتتر می توان از این تیغ استفاده کرد.

یکی از راه های خرید راحت و مطمئن تیغ جراحی شماره 11 دیجی کالا می باشد در واقع شما می توانید پس از ورود به سایت فروشگاهی معتبر و نام آشنا در بین ایرانیان، نام کالای خود را ثبت کرده و سپس با انواع شرکت های تولید کننده این محصول آشنا شوید.

عواملی مانند جنس و شکل تیغه، نوع بسته بندی یا فله، تعداد تیغه های داخل یک بسته، نوع خرید، مقدار خرید، نحوه خرید، برند تولیدکننده و… می توانند بر روی قیمت این محصول تاثیرگذار باشند. از مزایای خرید از سایت دیجی کالا امکان مشاهده نظرات کاربران می باشد که می تواند در هنگام خرید یک محصول بسیار کمک کننده باشد.

تیغ جراحی بیستوری

تیغ جراحی بیستوری

چاقوی جراحی، اسکالپل یا بیستوری (به زبان فرانسوی) ابزاری فلزی است با اندازه کوچک که دارای تیغه کوچک و بسیار تیز است و به منظور جراحی، تشریح، انواع هنرها و صنایع دستی از آن استفاده می شود.

تیغه های اسکالپل معمولاً از فولاد ضد زنگ یا فولاد با کربن بالا ساخته می شوند البته انواع تیغه های با جنس های غیرمعمول و خاص مانند تیتانیوم، سرامیک، الماس و حتی ابسیدین نیز وجود دارند.

این نوع تیغه ها برای انجام اعمال جراحی تحت شرایط خاص مانند عمل جراحی تحت گاید MRI نیز وجود دارند چرا که تیغه های فولادی جذب آهنرباهای موجود در دستگاه MRI می شوند و باعث ایجاد artifact و اختلال در تصاویر ایجاد شده می شوند.

تیغ جراحی بیستوری ممکن است یکبار مصرف یا قابلیت استفاده مجدد داشته باشند که البته در اعمال جراحی و کاربردهای پزشکی عمدتا از نوع یک بار مصرف استفاده می شود و انواع چند بار مصرف بیشتر کاربرد صنعتی دارد.